komunikaty

Zasady realizacji transportu medycznego w POZ

Autor: biuro@pz.podlasie.pl 14 stycznia, 2025

Koleżanki, Koledzy,

przypominamy kilka zasad, dotyczących wystawiania zleceń na transport medyczny dla pacjentów. W trosce o skuteczność naszych działań oraz przestrzeganie obowiązujących przepisów, prosimy o ich przestrzeganie bez wyjątków:

  1. Zlecenia na transport medyczny wystawiamy wyłącznie na pierwszorazową wizytę. Nie przewidujemy od tej zasady odstępstw 🚫.
  2. Jeśli pacjent otrzymał skierowanie do AOS (Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej) podczas hospitalizacji, zlecenie na transport medyczny wystawiamy tylko na pierwszorazową wizytę 🏥.
  3. W przypadku kolejnych wizyt kontrolnych w AOS, zlecenie na transport wystawia jednostka, która wyznacza wizytę kontrolną – czyli AOS 📅.
  4. Jeżeli AOS odmawia wystawienia zlecenia na transport, jest to kwestia wyłącznie pomiędzy pacjentem a AOS. Nie jesteśmy stroną w tej sprawie i pacjenci nie powinni zgłaszać się do nas z żalem, ponieważ nie możemy tego problemu rozwiązać 🙅‍♂️.
  5. W takich sytuacjach pacjent powinien zgłosić się do kierownika AOS, Narodowego Funduszu Zdrowia lub Rzecznika Praw Pacjenta 📞. To tam można szukać rozwiązań.
  6. Nie powinniśmy przepisywać zleceń na transport za AOS ❌. Tego typu postępowanie jedynie utrwala patologię i powoduje, że zamiast poświęcać czas na leczenie naszych pacjentów, wykonujemy pracę za specjalistów z AOS ⏳.
  7. Takie zalecenie znajduje się również w opublikowanym przez Rzecznika Praw Pacjenta Nawigatorze Pacjenta. Zachęcamy do zapoznania się z tym praktycznym poradnikiem: Nawigator Pacjenta 📘.

 

Dodatkowo przypominamy, że zasady realizacji transportu medycznego podlegają kontroli NFZ. Podobnie jak w przypadku refundacji leków, transport medyczny nie zawsze przysługuje pacjentowi, a w razie kontroli NFZ może to skutkować żądaniem zwrotu kosztów transportu przez NFZ 💼. W związku z tym prosimy o szczególną ostrożność i unikanie wystawiania zleceń na transport, gdy nie są one zgodne z przepisami ⚖️.

Tylko jednolite postępowanie pozwoli nam zmienić nieprawidłowe przyzwyczajenia AOS i uniknąć niepotrzebnych nieporozumień czy trudnych sytuacji z pacjentami ⚖️.

Poprzedni wpis

Comiesięczna sprawozdawczość do NFZ

Następny wpis

Testy antygenowe – sprawozdawczość

Szukaj

Wydarzenia

PN
WT
ŚR
CZW
PT
SOB
NIE
27
28
29
30
31
1
2
Wydarzenia dla luty

1

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

2

Brak wydarzeń
3
4
5
6
7
8
9
Wydarzenia dla luty

3

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

4

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

5

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

6

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

7

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

8

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

9

Brak wydarzeń
10
11
12
13
14
15
16
Wydarzenia dla luty

10

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

11

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

12

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

13

Wydarzenia dla luty

14

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

15

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

16

Brak wydarzeń
17
18
19
20
21
22
23
Wydarzenia dla luty

17

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

18

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

19

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

20

Wydarzenia dla luty

21

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

22

Wydarzenia dla luty

23

Brak wydarzeń
24
25
26
27
28
1
2
Wydarzenia dla luty

24

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

25

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

26

Brak wydarzeń
Wydarzenia dla luty

27

Wydarzenia dla luty

28

Brak wydarzeń