Przypominamy o kluczowych zasadach dotyczących realizacji umowy z NFZ, które pomagają uniknąć nieporozumień i zapewnić ciągłość świadczeń:
- Zmiany w harmonogramie pracy należy zgłaszać z wyprzedzeniem co najmniej 30 dni przed ich wprowadzeniem.
Wyjątkiem są sytuacje nagłe i pilne, które mogą być wdrażane bez zachowania tego terminu. - Nie ma obowiązku zgłaszania zmian, jeśli dotyczą one okresu nie dłuższego niż 14 dni, pod warunkiem, że nie powodują przerwy w ciągłości realizacji umowy i nie ograniczają dostępności do świadczeń dla pacjentów objętych opieką.
- Przypominamy również, że lekarz, pielęgniarka czy położna nie muszą być obecni w przychodni przez pełne 10 godzin dziennie.
Czas pracy obejmuje również wizyty domowe, podczas których personel medyczny może być nieobecny w placówce.
Dbajmy wspólnie o właściwą organizację pracy — z korzyścią dla pacjentów i z poszanowaniem realiów codziennej praktyki.