Zgłoszenie zmian w harmonogramie – SZOI

Przypominamy o kluczowych zasadach dotyczących realizacji umowy z NFZ, które pomagają uniknąć nieporozumień i zapewnić ciągłość świadczeń:

  1. Zmiany w harmonogramie pracy należy zgłaszać z wyprzedzeniem co najmniej 30 dni przed ich wprowadzeniem.
    Wyjątkiem są sytuacje nagłe i pilne, które mogą być wdrażane bez zachowania tego terminu.
  2. Nie ma obowiązku zgłaszania zmian, jeśli dotyczą one okresu nie dłuższego niż 14 dni, pod warunkiem, że nie powodują przerwy w ciągłości realizacji umowy i nie ograniczają dostępności do świadczeń dla pacjentów objętych opieką.
  3. Przypominamy również, że lekarz, pielęgniarka czy położna nie muszą być obecni w przychodni przez pełne 10 godzin dziennie.
    Czas pracy obejmuje również wizyty domowe, podczas których personel medyczny może być nieobecny w placówce.

Dbajmy wspólnie o właściwą organizację pracy — z korzyścią dla pacjentów i z poszanowaniem realiów codziennej praktyki.