Dokumenty

Zapoznaj się z naszymi oraz obowiązującymi dokumentami. Zbiór dokumentów dostępny jest wyłącznie dla członków po zalogowaniu

Przejdź

POZ z pacjentami – kampania Porozumienia Zielonogórskiego

POZ z pacjentami – kampania Porozumienia Zielonogórskiego

„My, lekarze rodzinni i pielęgniarki Porozumienia Zielonogórskiego, mimo pandemii nadal jesteśmy z wami. Codziennie mamy z wami kontakt telefoniczny, a gdy trzeba, organizujemy wam bezpieczne wizyty w przychodniach lub odwiedzamy was w domach. Bądźcie spokojni, nie zostaniecie bez naszej pomocy” – spot tej treści od 4 do 8 maja wyemitują lokalne stacje radiowe w całej Polsce. Porozumienie Zielonogórskie rusza z kampanią społeczną, adresowaną do swoich pacjentów, by zapewnić ich o tym, że w tych trudnych czasach podstawowa opieka zdrowotna działa, zapewniając pomoc medyczną w możliwie najbezpieczniejszych warunkach.

-Zdecydowaliśmy się na taką formę przekazu, ponieważ w związku z pandemią nasila się zjawisko strachu przed kontaktem ze służbą zdrowia, co wywołuje nieraz dramatyczne rezultaty – wyjaśnia prezes Porozumienia Zielonogórskiego Jacek Krajewski. – Wielu pacjentów jest zdezorientowanych, a informacje w mediach na temat zakażeń koronawirusem w podmiotach leczniczych skłaniają ludzi do unikania lekarza nawet wówczas, gdy jest to konieczne. Obserwujemy narastającą falę przypadków „przeczekiwania” pojawiających się dolegliwości, nawet bardzo niepokojących. Jest to niebezpieczne w licznych chorobach, a dotyczy w większości osób starszych, które są szczególnie narażone na ciężki przebieg choroby wywołanej przez koronawirusa i częściej niż młodsi boją się wychodzić z domu. Chcemy ich przekonać, że telefoniczna konsultacja z lekarzem lub pielęgniarką podstawowej opieki zdrowotnej pozwala na rozwiązanie wielu problemów zdrowotnych, a w razie konieczności bezpośredniego badania zachowujemy wszelkie środki ostrożności. Nie warto ze strachu przed koronawirusem narażać się na być może bardziej groźne skutki zaniechania leczenia.

Jacek Krajewski tłumaczy, że do tej grupy pacjentów nie dotrze się przez internet, ale często są oni słuchaczami radia. Stąd pomysł na spot radiowy.